Wednesday, May 31, 2017

Tak semua cinta itu...

Tak semua cinta yang kita rasa layak untuk kita, kita perlu terima. Tak. Ada cinta yang layak untuk kita rasa sahaja, bukan diterima, dan perlu kita lepaskan kerana cinta itu menyakitkan kita.

Saya rasa tak semua orang patut dapat peluang kedua, lebih-lebih terhadap orang yang menyakitkan kita berkali-kali. Apa jika orang tu bawa matahari dalam hidup kita, beri pelangi pada kedukaan kita, atau membuat kita kembali senyum, maka kita perlu memaafkan dia setiap kali apabila dia berkali-kali melukakan kita? Mungkin tak. Kalau benar dia menghargai dan menyayangi kita, dia takkan buat kita terluka dan menangis (berkali-kali kerana dia!).

Bukan semua cinta layak untuk kita terima dan simpan. Tak. Saya rasa kita layak untuk dapat yang lebih baik berbanding dengan yang melukakan kita berkali-kali itu. Kita semua layak untuk cari yang terbaik.

Hidup ini luas untuk kita hanya tersekat pada satu pilihan, dan hidup ini panjang untuk kita hanya terhenti pada seseorang. Moga kita sedar tak semua yang kita rasa layak untuk kita terima tu, boleh diterima.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas pandangan.